co powinieneś wiedzieć o pomocy z CFPS?

  • wnioski o udzielenie bezzwrotnej pomocy finansowej rozpatrywane są przez Komisję Administracyjno-Związkową
  • pomoc może być przyznana na indywidualny, udokumentowany wniosek osoby uprawnionej lub w uzasadnionych przypadkach – na wniosek członka Komisji Administracyjno-Związkowej, organizacji związkowej lub pracodawcy
  • maksymalna kwota jednorazowej pomocy nie może przekroczyć piętnastokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę, obowiązującego w dniu podjęcia decyzji przez Komisję Administracyjno- Związkową
  • pomoc przysługuje jeden raz w roku kalendarzowym i zaliczana jest do roku kalendarzowego, w którym została podjęta decyzja o jej przyznaniu
  • w wyjątkowych, szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. ratujących życie) pomoc może być przyznana powtórnie w tym samym roku kalendarzowym.
  • do wniosku o przyznanie pomocy z CFPS niezbędne jest uzasadnienie zawierające zestawienie kosztów niezbędnej pomocy sporządzone na podstawie faktycznie poniesionych i/lub planowanych kosztów
  • na wniosek pracownika socjalnego, osoba wnioskująca o pomoc jest zobowiązana przedstawić oryginały dokumentów m.in. dokumenty potwierdzające osiągane przychody, koszty niezbędnej pomocy wykazane w uzasadnieniu we wniosku oraz dokumenty potwierdzające opisaną w uzasadnieniu sytuację losową – pod rygorem zwrotu świadczenia
  • w przypadku podania nieprawdziwych informacji,  przedłożeniem  dokumentów niezgodnych ze stanem faktycznym lub innego rażącego naruszenie prawa, Regulaminu, osoba, której udzielono świadczenie zobowiązana jest do jego zwrotu
  • pomoc udzielona z CFPS podlega rozliczeniu, które powinno być sporządzone wg wzoru Rozliczenie_pomocy przyznanej z CFPS i przesłane razem z kopiami faktur/rachunków do Kancelarii HR najpóźniej razem z wnioskiem o udzielenie kolejnej pomocy. Zapomoga powinna być rozliczona jednorazowo, a nie pojedynczymi fakturami/rachunkami
  • pomoc z CFPS może być przyznana po rozliczeniu poprzednio udzielonej pomocy