- Podanie nieprawdziwych informacji, przedłożenie dokumentów niezgodnych ze stanem faktycznym lub inne naruszenie prawa, Regulaminu albo obowiązującego u Pracodawcy kodeksu etyki w związku z ubieganiem się o świadczenia socjalne lub korzystaniem ze świadczeń, podlega odpowiedzialności karnej, cywilnej lub odpowiedzialności porządkowej pracowników, a ponadto osoba, której udzielono świadczenie na podstawie nieprawdziwych danych lub z naruszeniem prawa zobowiązana jest do zwrotu otrzymanego świadczenia.
- Na wniosek pracownika komórki socjalnej osoba uprawniona do świadczenia zobowiązana jest przesłać na wskazany adres w terminie 30 dni dokumenty potwierdzające sytuacje i oryginały dokumentów lub potwierdzone (przez radcę prawnego, adwokata, notariusza, pracownika HC w OPL) za zgodność z oryginałem kopie dokumentów (do wglądu pracownika komórki socjalnej, który po weryfikacji i sporządzeniu notatki usuwa kopię lub zwraca oryginał), w przeciwnym razie świadczenie nie zostanie przyznane lub podlega natychmiastowemu zwrotowi