Jak zadeklarować i płacić składkę dodatkową do PPE po ustaniu zatrudnienia

W pierwszej kolejności, w celu zadeklarowania składki dodatkowej, Członek Funduszu powinien złożyć swojemu byłemu pracodawcy prowadzącemu PPE Deklarację wnoszenia składki dodatkowej po ustaniu zatrudnienia DSD

Deklaracja DSD może być przesłana:

· listownie na adres: Orange Polska S.A., Centrum Obsługi i Rozliczeń, ul. Żelazna 2, 40-851 Katowice 

· pocztą elektroniczną (scan lub zdjęcie podpisanej Deklaracji) na adres: Program.Emerytalny@orange.com

Składka dodatkowa jest wnoszona na indywidualny numer rachunku bankowego Członka Funduszu w Pracowniczym Funduszu Emerytalnym Orange Polska.

Po przyjęciu przez Funduszu Deklaracji DSD, informacja o indywidualnym numerze rachunku bankowego zostanie przesłana:

  • drogą elektroniczną na „Skrzynkę pocztową” w Serwisie WWW (w przypadku, gdy Członek Funduszu wyraził zgodę na przesyłanie przez Pracowniczy Fundusz Emerytalny Orange Polska informacji drogą elektroniczną na „Skrzynkę pocztową”) lub
  • listownie na adres wskazany przez Członka Funduszu w Deklaracji DSD.

Wniesione składki dodatkowe będą księgowane na rachunku Członka w Funduszu przy najbliższej wycenie jednostki rozrachunkowej Funduszu następującej po wpłacie. Wyceny są dokonywane trzy razy w miesiącu:

  • 10-tego dnia miesiąca lub – jeżeli 10-ty dzień miesiąca nie jest dniem roboczym – następnego dnia roboczego po 10 dniu miesiąca,
  • 20-tego dnia miesiąca lub – jeżeli 20-ty dzień miesiąca nie jest dniem roboczym – następnego dnia roboczego po 20 dniu miesiąca,
  • ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca